Pri odosielaní účteniek na EET môže dôjsť k chybám, v tejto kapitole zistíte, aké chyby to sú, aký majú význam a ako ich opraviť. Chyby sa členia na kritické a nekritické. Pri kritických chybách sa účtenka na EET neodoslala, zatiaľ čo pri nekritických chybách k odoslaniu došlo, ale niektorý z údajov nie je správne.


Nekritické chyby

Nekritické chyby si môžete opraviť svojpomocne, v nasledujúcej tabuľke nájdete postup opravy týchto chýb.

Opis chyby Postup opravy chyby
DIČ daňovníka v dátovej správe sa nezhoduje s IČ DPH v certifikáte Skontrolujte nastavenie IČ DPH v parametroch EET, prípadne opravte IČ DPH v nastavení prevádzky tak, aby bolo zhodné s tým, ktoré je uvedené na certifikáte.
Chybný formát DIČ poverujúceho poplatníka V nastavenie prevádzky skontrolujte, či je IČ DPH v správnom formáte, tzn. začína veľkými písmenami s kódovým označením štátu (pre SR je to SK) a za tým sa nachádza 8 až 10 číslic.
Chybná hodnota PKP Kontaktujte zákaznícku podporu.
Dátum a čas prijatia tržby je novší ako dátum a čas prijatia správy Skontrolujte nastavenie dátumu a času na pokladni Markeeta.
Dátum a čas prijatia tržby je výrazne v minulosti Skontrolujte nastavenie dátumu a času na pokladni Markeeta.

Kritické chyby

Pri kritických chybách už nie je oprava taká jednoznačná, ale rozhodne je dobré predtým, než budete kontaktovať zákaznícku podporu, vyskúšať účtenky odoslať ručne a skontrolovať pripojenie k internetu. Postup kontroly je popísaný v kapitole Čo robiť keďSa nevytlačil kód FIK? / Etržby sú off-line?

Kód chyby Opis chyby
-1 Dočasná technická chyba spracovania – odošlite prosím dátovú správu neskôr.
0 Dátovú správu evidovanej tržby v overovacom móde sa podarilo spracovať.
2 Kódovanie XML nie je platné (zlá štruktúra XML súboru ). – Riešenie – Stiahnite si znovu certifikát a nahrajte ho do manažéra Markeety. Prípadne kontaktujte zákaznícku podporu.
3 XML správa nevyhovela kontrole XML schémy (dátová správa zaslaná na EET nie je v správnom formáte podľa preddefinovanej schémy). – Riešenie – Skontrolujte formát IČ DPH a číslo prevádzky v manažéri Markeeta. Prípadne kontaktujte zákaznícku podporu.
4 Neplatný podpis SOAP správy (dátová správa nie je podpísaná platným EET certifikátom). – Riešenie – Skontrolujte platnosť EET certifikátu na portáli daňovej správy, vygenerujte nový a nahrajte ho do manažéra Markeety. Prípadne kontaktujte zákaznícku podporu.
5 Neplatný kontrolný bezpečnostný kód daňovníka (BKP).
6 DIČ daňovníka má chybnú štruktúru.
7 Dátová správa je príliš veľká.
8 Dátová správa nebola spracovaná kvôli technickej chybe alebo chybe dát.